Wystawa sklepowa – wizytówka sklepu i dźwignia handlu
Reklama to dźwignia handlu, a dla wielu punktów obsługi klienta czy sklepów, to właśnie wystawa stanowi taką reklamę i wizytówkę zarazem. Nie każdy sklep ma możliwość przygotowania własnej wystawy – potrzebna jest odpowiednia przestrzeń ekspozycyjna skierowane na deptak, chodnik czy drogę w galerii albo domu handlowym. Dlatego mając już taką przestrzeń do zagospodarowania, warto rozważyć projektowanie wystaw sklepowych z zaangażowaniem profesjonalisty. Nie wystarczy bowiem wystawić wszystkie swoje kluczowe towary oferowane w punkcie na taką wystawę – musi być ona atrakcyjna wizualnie i estetycznie wykonana. Istotne jest również sezonowe jej zmienianie, albowiem przechodnie i potencjalni klienci dość szybko oswajają swój wzrok z często mijaną ekspozycją, więc pomoc projektanta pomaga w dopełnieniu wszystkich tych istotnych szczegółów.
Samodzielne projektowanie wystaw sklepowych – poradnik
Decydując się jednak na samodzielne projektowanie wystaw sklepowych i nie zatrudnianie do tego celu żadnego doradcy ani projektanta, warto trzymać się kilku oczywistych porad. Pierwsza dotyczy oświetlenia – nie tylko w zdjęciach czy nagraniach wideo, odpowiednie doświetlenie sceny lub umiejętne granie cieniem w komponowanej scenerii wystawowej, podkreśla zamierzone aspekty ekspozycji. Kolejnym istotnym aspektem jest umiejętne “zbudowanie głębi”, a więc zapewnienie trójwymiarowości wystawy. Stawianie niektórych oferowanych produktów czy dekoracji na różnych wysokościach i na różnych poziomach, na podestach czy podwieszonych – to następny bardzo przydatny “trick” ułatwiający samodzielne wykonanie wystawy sklepowej.
Sklepy sieciowe, franczyzowe i dyskonty oraz ich wystawy
W zupełnie innym położeniu są różnego rodzaju punkty dystrybucji sieciowych jak dyskonty, salony sprzedaży, apteki i stacje benzynowe oraz rozmaite franczyzowe punkty sprzedaży towarów i usług. W tych miejscach za projektowanie wystaw sklepowych odpowiada cały dział marketingu i promocji, który przygotowuje projekt wizualizacji oraz dba o spójną identyfikację graficzną wszystkich swoich punktów. Dostarczają materiały i sprawdzają w terenie, czy pracownicy oraz menedżerowie punktów wywiązują się z obowiązku odpowiedniego oznakowania salonu, sklepu itp.