Inne 

Czy silniki Diesel są opłacalne?

W obecnych czasach wciąż istnieją dwa obozy i grupy ludzi gustujących w silnikach o zapłonie iskrowym, popularne benzyny i osoby preferujące silniki o zapłonie samoczynnym, czyli diesle. Oczywiście motoryzacja poszła na przód i mamy jednostki elektryczne czy hybrydowe. Skupmy się jednak na tej starszej technologii.

Czym kierują się sympatycy silników Diesel?

Często słyszy się, że użytkownicy wybierający jednostki Diesla, kierują się tym, że zaoszczędzą i będą jeździć bardziej ekonomicznie. Oczywiście teraz, kiedy ceny paliw są na równym poziomie oszczędności nie będą zbyt spektakularne. Dodatkowo naprawa silników wysokoprężnych jest stosunkowo kosztowna. Części do silników diesla są sporo droższe, bo na przykład sama turbosprężarka potrafi kosztować 2000 złotych lub komplet pompowtryskiwaczy 6000 złotych. Specjaliści z NowyMotor informacją, że części silnikowe do „benzyniaków” są sporo tańsze, a ich wymiana często mniej skomplikowana. Warto też, wybierając odpowiedni warsztat, kierować się tym czy mechanicy posiadają odpowiedni zapas części do silników (filtry, paski wielorowkowe czy przewody hamulcowe). Serwisy powinny posiadać na stanie katalogi zawierające części silnikowe i ich numery w celu łatwiejszego doboru podzespołów do naszej jednostki. W silnikach wysokoprężnych z grupy VAG wielokrotnie stosowane są te same części w różnych modelach, a różnica może polegać jedynie w mocowaniu. Dlatego tak ważne są numery katalogowe.

Rozwijający się przemysł motoryzacyjny

Jak widać na polskich drogach, mimo iż motoryzacja i postęp technologiczny posuwa się naprzód, diesle wciąż są bardzo popularne. Świetnie nadają się do tuningu mechanicznego czy po prostu do ekonomicznego przemieszczania się na długich odcinkach, a koszty części do starszych jednostek są na dobrym poziomie. Wielu mechaników dobrze zna samochody z tymi silnikami, więc posiadanie takiego może okazać się rozsądnym wyborem.

Pozostałe posty